Royal Paradise Beach Resort 2019

In septembrie 2014 am efectuat un prim review acestui hotel (vezi aici), pe atunci acordandu-i un 10 cu felicitari. Din nefericire, in acest an situatia nu mai sta atat de bine prin comparatie cu vizita noastra anterioara. Exista insa lucruri care au ramas neschimbate, dar si elemente care au evoluat in rau. Iata mai jos o analiza punctuala.

1. Calitatea spatiului de cazare, a imprejurimilor si plaja: aici, din fericire lucrurile au ramas la fel ca in urma cu 5 ani, la un nivel foarte bun. Totul este in regula si bine intretinut (cu o mica exceptie despre care voi vorbi mai jos). Camerele sunt in continuare la fel de frumoase si curate, mobila la fel de frumoasa fi fara urme de uzura, curtea, imprejurimile foarte bine intretinute, plaja curata si cocheta. Mobilierul din curte a fost modernizat si arata chiar si mai bine

royal paradise beach thasos

2. Calitatea serviciilor: ramane foarte buna, insa s-au pierdut cateva puncte si acel “WOW factor” comparativ cu perioada anterioara. Iata care sunt diferentele:

– curatenia in camera/consumabile/prosoape: foarte bine la acest capitol si asteptarile sunt atinse. Corespunzator cu nivelul unui hotel de 5 stele, totusi aici este acel prim loc unde s-a pierdut WOW-ul. Data trecuta, camera se curata de 2 ori pe zi cu tot cu inlocuire de prosoape daca era cazul. Tot in acea a doua vizita de seara a cameristei, se lasau pe pat bomboane si doua biletele: unul cu numele fetei care a facut curat, celalalt cu prognoza meteo pentru a doua zi si temperatura. Acum aceasta a doua vizita a disparut. Da, un refresh al camerei pe zi este normal, natural si suficient. Totusi acum avem un refresh in loc de doua. Atentia obsesiva pentru detalii si perfectiune nu mai exista. Deci a disparut WoW-ul!

Situatia in 2014: “Camerista vine de doua ori pe zi: dimineata face curat, schimba asternuturile, prosoapele si completeaza consumabilele lipsa. Seara vine si schimba prosoapele, din nou (!!!), face iarasi curat daca este cazul, face patul si impatureste hainele lasate aiurea prin camera (!?!) lasand bomboane, si 2 biletele: unul cu temperatura de maine si celalalt cu informatii utile legate de serviciile hotelului si numele menajerei care a vizitat camera Peretii de sticla ai cabinelor de dus cu design modern, sunt spalati de doua ori pe zi de posibilele picaturi de apa ramase de la ultimul dus. Daca s-a consumat ceva din minibar pe timpul zilei seara se recompleteaza”

– jacuzzi-ul din gradina hotelului si piscina: in urma cu 5 ani cand am fost, era mereu murdar. Acum este gol si inchis, complet nefunctional. Nu erau in stare sa il mentina curat nici atunci, si se pare ca nici acum nu se descurca cu el. In opinia mea mai bine ar renunta la el si ar face altceva in acel loc. Deci aici stam LA FEL sau MAI SLAB. Apa din piscina mica cat si cea din piscina mare, este dulce, clorurata, nu este apa de mare. Mentionez acest lucru pentru ca in trecut cineva ar fi mentionat ca este de mare. Nu, in anul 2019, apa din piscine este dulce.

Situatia in 2014: “Un jacuzi mic langa psicine, dar murdarel, exct cum citisem in alte review-uri, nu am vazut sa fie vreodata folosit de cineva desi era functional.”

– spatiul de relaxare din subsol in zona receptiei: in urma cu 5 ani aveam computere functionale (la care se inghesuiau copii tot timpul), un fotoliu pentru masaj si o toaleta (WC) care spre uimirea noastra, pe langa ceea ce ne-am fi asteptat, furniza si tampoane, absorbante, pampersi, la liber. Acum avem computere nefunctionale, nu mai exista fotoliu de masaj iar toaleta desi curata nu mai ofera acele bonusuri extra. Zona pare pustie, parasita si spatiul este nefolositor. Pacat. Da o senzatie de saracie, de economie si neglijenta, desi spatiul este curat. MAI RAU decat in trecut

– barul din cladire (nu cel din gradina) este inchis, lumini stinse, totul oprit. S-a pierdut acel spirit de veselie, de lumini si muzica, oameni care stateau relaxati pe fotolii stand la barfa si consumand cocktailurile interesante. Mai taiem si asta de pe lista. MAI RAU decat acum 5 ani.

– mi-am amintit acum si de spatiul destinat copiilor, pentru momentele cand parintii voiau si ei sa manance linistiti. Exista in continuare, dar este inchis. Nu mai exista fetele care se jucau acolo cu copii pana reveneau parintii. Imi amintesc ca prima data copii plangeau cand erau lasati acolo, apoi plangeau din nou cand veneau parintii sa ii ia  Pacat! MAI RAU si la acest capitol in 2019

In incheierea acestui segment pot spune ca in continuare locul este foarte bun dar experienta scade de la WOW la FOARTE BINE. Spatii frumoase, curate, gradina buna, plaja frumoasa, iarba taiata, pomisorii tunsi, curat luna, totul cochet si aranjat. Totul este curat si nu poarta semne de uzura, nu exista stricaciuni vizibile sau semne de slaba intretinere (exceptia fiind eternul stricat jacuzi).

3. Mancarea: mediu dar mai mult spre mediocru in acest an. Cea mai mare descrestere in calitate este in aceasta zona. De la WoW la MEDIU-SLAB. Fostul a la carte este inlocuit acum de un bufet suedez in care ai putine optiuni (mai slab decat in cazul unui hotel de 4 stele). Carne putina, cam 3 feluri de mancare de toate, de la mancare de cartofi, mazare sau orez si se cam repeta seara de seara. Prost gatite si cu un aspect care lasa de dorit. In rest salate, masline, branza si vreo 3-4 feluri de prajituri si baclava. Masa de dimineata si mai saraca in optiuni si repetitiva. In fiecare zi exact acelasi lucru. Am intrebat o angajata de ce in acest an mancarea e asa proasta si putina, de ce nu se mai face curat de 2x pe zi. Mi-a spus ca a plecat de la ei toata echipa de bucatari si cei care se ocupau cu masa. In total vreo 15 oameni plecati doar din zona restaurantului si ca inca nu au gasit inlocuitori buni si se tot chinuie dar nu gasesc. A, da, si uitati de tipul la costum care canta la pian pe terasa in fiecare seara la ora mesei. Mancarea este putina, prost facuta, insa ingredientele nu sunt vechi sau de slaba calitate. Doar ca habar nu au sa le prepare. NU MAI RECOMAND bucataria si restaurantul lor.

4. Personalul: aici se pastreaza acelasi nivel: perfect. Zambitori, primitori, calzi si prietenosi, buni profesionisti cu un nivel ridicat al limbii engleze. Ba chiar in acest an la receptie aveau si un baiat care era vorbea romana. Aceeasi calitate cu care am fost invatati si la prima vizita.

Hotelul ramane o optiune buna de cazare, un loc minunat unde sa stai si sa te relaxezi. Vederea este absolut superba, plaja minunata: micuta, intima, cocheta si bine intretinuta. Apa cu intrare lina, foarte linistita si curata cu nisip fin si foarte putine pietre, fara arici de mare dar in acest an cel putin nu recomand nimanui sa plateasca si pentru serviciile de masa de la ei. Ah, mi-am amintit acum sa mai spun: desi au o masa mult mai slaba, au pastrat acelasi obicei- de a tarifa bautura la masa: apa sau orice altceva. Pe bune? Mancarea acum e bufet insa inca platesc apa? Cred ca ori au schimbat managerul, ori e vreo criza financiara ori ambele ori pur si simplu au inceput sa se caliceasca rau, pentru ca in mod clar nu mai sunt ce au fost, desi locul ramane minunat. Nota 6 de la mine in acest an. Atat!

Optiunile de a manca in alta parte, exista, Potosul fiind la cativa km distanta si cu masina ajungi in 2 minute. Totusi, desi am mancat la diverse taverne, nu mi-a placut foarte mult mancarea lor. Sunt cam toti o apa si un pamant in zona aia la mancare. Restaurantul de pe plaja Paradise Beach : in urma cu 6 ani am mancat aici un gyros mediocru. Am zis sa incercam acum restaurantul (plasat langa saormeria aia penala a lor) si prevenitv alegem sa jucam safe: comandam salate, pizza si lava cake. Sa fim seriosi: cine poate strica o salata, sau cat de gresita poate fi o pizza quatro fromagi, sau un lava cake? Ei bine, cred ca la ei bucatarul intai toarna in recipient o cutie de sare si apoi se uita pe comanda sa vada ce a cerut clientul. Salatele si pizza nu se pot manca. Cred ca au un continut atat de ridicat de sare incat o sa pluteasca matele in noi. Efectiv abia am putut manca cateva felii. Am zis ca sarim la desert. E primul lavacake din viata mea in care am vazut magiun sau dulceata. Si o inghetata cu tot cu cornet aruncata langa, asa pentru bonus de stil. Sa ii zica cineva idiotului de la bucatarie ca daca cineva ar putea manca mizeria aia, oricum ar intra in soc zaharat. Asta daca nu a intrat deja in soc de la concentratia enorma de sare din mancare.  Cel putin fresh-ul era din portocale, fara sare si fara magiun. Nota? 68 euro. Dragi hateri, dusmani si rude nesuferite, va invitam cu drag la restaurantul de pe plaja Paradise ! Ah, am uitat: am primit doar doua servetele fix! Ca deh suntem doi si orice este peste inseamna risipa. Deja am consumat mult consumand o cutie de sare pentru mancare. A, da, si pisici! E plin de pisici! Mai putine totusi ca in anul 2014 cand cred ca erau vreo 50. Si acum tot pline de zgarieturi, cu ochii scosi(la propriu), ciufulite, pentru ca se lupta crunt pentru bucvatile de mancare cazute de la mese. Habar nu aveam pana data trecuta ca astea se lupta pana la moarte cam din orice.

In Potos ai mai multe optiuni de a manca. Am ales o taverna de acolo sau terasa, sau ce mama ei o fi fost. Am comandat o supa de pui. Mi-au adus un lichid galbui care arata si mirosea dubios : un fel de laturi galbene cu orez mult si niste fragmente dintr-un piept de pui cred, un lichid soios si urat mirositor, o banala salata si o friptura ok-ish.. vreo 50 euro). Am incercat si o terasa din Thasos capitala : salata greceasca, un fresh de portocale, apa si un mix grill. Decent. Tot cam 50 euro pentru doua persoane.    Am incercat de asemenea si oferta proprie a hotelului de fastfood (contra cost). Pe plaja se pot comanda bauturi sau mancare de tip fast food: burgeri, supe, paste, pizza. Meniul este foarte sarac: cam doua-trei chestii din fiecare si nici pe alea nu le au mereu.  Mancarea este decenta calitativ si totusi sub pretul tavernelor locale.

La capitolul distractie in Potos ai si optiunea croazierei de o zi cu vaporasul Blue sky care promite o plimbare de 8 ore, cu ceva popasuri de pescuit si baie, pauza de pranz cu mancarea asigurata de ei, cam 25 euro de persoana. Nu este ceva wow, nu se respecta mereu promisiunile referitor la punctele de atractie ce ar trebui atinse in vizita cu vaporul insa uneori e si vina marii care nu permite. Altfel e o plimbarica care te mai scoate nitel din banal. Totusi nimic extraordinar.

Doza de adrenalina : misterul Lexusului negru cu numar de Bulgaria

Toti cei care opteaza pentru a iesi din Bulgaria prin Makaza stiu ca la Kardzali este si ultimul OMV inainte de intrarea in Grecia. Si cum la bulgareti motorina e mai ieftina se recomanda sa faci plinul acolo. Iar daca faci plinul mai iei si o mica pauza de pipi, mai un sandwich, o bomboana, maslina, atentie, etc. Si daca tot faci asta, stai si la terasa de afara sa le consumi linistit. Mai toti cei care tranziteaza zona cu directia Grecia sau Romania fac asta. Se pare ca si infractorii lor locali sunt la curent cu asta. Isi aleg victimele dupa ce monitorizeaza discret populatia din benzinarie. Iar acum , in septembrie 2019, la intoarcerea catre tara am atras si noi atentia ‘vedetelor’ locale carora le-am fost asa simpatici incat au simtit nevoia sa ne urmeze o foarte buna bucata de drum.

Un Lexus negru cu numere de Bulgaria ne-a urmarit indeaproape precum un catel credincios pe o lunga distanta. Desi l-am simtit mereu sacaitor in spate in toate intersectiile si drumurile alese, nu ne-am dat seama de faptul ca am trezit atentia celor doi domni solizi si cefosi din SUV-ul misterios pana cand o frana neintentionata si brusca rezultata din balbele Andreei din pozitia de navigator i-a dezorientat si i-a facut sa opreasca pe avarii in mijlocul intersectiei asteptandu-ne. Nu ne-a mirosit prea bine nici faptul ca la trecerea pe langa ei i-am vazut agitati si facandu-si semne grabiti sa reia urmarirea. Am reusit sa ii pierdem dupa un timp de mers in mare viteza si cateva manevre de eschiva. Iata totusi ca acele legende cu problemele intampinate de romani  in Bulgaria s-au dovedit in acest an adevarate in cazul nostru.

Va recomand ca la traversarea Bulgariei sa fiti atenti, sa reduceti la minim pauzele, sa nu plecati departe de langa masina si in orice moment aveti vreun dubiu, simtiti ca lucrurile devin usor ciudate sau ca se intampla ceva, nu ezitati sa cereti ajutor. Iar daca faceti pana, incercati sa continuati drumul asa, avand grija sa va anuntati pozitia si sa incercati sa contactati rapid autoritatile. Daca in voiajul vostru, cand traversati Bulgaria, aveti senzatia ca sunteti urmariti, luati prompt masuri pentru ca este foarte posibil sa nu fie doar imaginatia voastra. Usile sa fie mereu blocate, chiar si in timpul mersului. E cam tot ce puteti face voi si va recomand sa incercati sa nu uitati de aceste chestii minime.

Va doresc tuturor vacante placute si lipsite de incidente!