De ce sunt femeile Dacia Logan?

bai nene - logan si femei

Ce treaba au femeile cu masinile si cum poate o femeie sa fie Logan? Care este legatura? Metaforic vorbind, au foarte multe in comun. Hai sa vedem care sunt similaritatile.

Ma suna Liviu in urma cu cateva zile si razand ma intreaba daca am doua minute libere. Ma roaga sa ii repet teoria Loganului , probabil pentru vreunun coleg mai putin initiat si trecut prin viata..  Asta mi-a inspirat  ideea unui articol. Teoria nu e amuzanta nici pentru femei-care oricum nu sunt publicul tinta al acestui articol-si nici pentru unii barbati. Nu se doreste a fi o chestie amuzanta sau pamflet. Ia-o asa cum e, o simpla teorie.

Logan o masina romaneasca, robusta, cu care teoretic iti poti face treaba foarte bine. Nu e tocmai ieftina, insa nici foarte scumpa la intretinere, o sa urce bordurile, sleaurile, o sa te poarte destul de lin prin gropile patriei iar versiunea diesel poate fi destul de economica. Vorbim de Dacia, o masina care se doreste a fi o optiune corecta, totusi fara pretentii la capitolul performante, stabilitate, calitatea materialelor folosite, rezistenta la impact, aerodinamica sau aspect comercial. E pur si simplu o chestie cu care iti faci treaba. Ca orice masina are si ea problemele ei, deja bine cunoscute de posesori. Nu imi doresc totusi sa transform articolul intr-o detaliere tehnica a binecunoscutei marci. Asa ca o sa amintesc un pic si de posesori.

Oameni de toate categoriile, utilizatori de Logan, fie prefera sa foloseasca masina si sa o intretina, fie mai pasionati din fire aleg sa ii aduca imbunatatiri : stopuri colorate, folie pe geamuri, jenti, faruri modificate, culori particularizate, un sistem audio mai bun, etc. Totusi, indiferent de model, de dotari si imbunatatiri ulterioare trebuie sa tineti aveti in minte un aspect important : Loganul ramane Logan indiferent cat de impopotonat, de dotat sau oricat de mult ar costa si pretentii ar prezenta, Sub capota se afla acelasi motor, cu mici diferente toate vor performa la fel.

Mergem acum la femei si la voi “proprietarii” lor, “utilizatori” mai mult sau mai putin temporari. Ca oricare “proprietar” esti tentat sa te mandresti cu achizitia ta, caracteristicile tehnice, comportamentul exceptional, fiabilitatea si stabilitatea. De ce? Pentru ca e alegerea ta, pentru ca tu nu poti face alegeri proaste . Pentru ca e buna bai nene! Pentru ca ea nu e Logan! Pentru ca tu ai ultimul model de limuzina de lux. Uite ce spate generos, ce motor puternic, ce boxe capabile, ce tinuta impecabila la drum, ce bine se muleaza, ce frumos se arcuieste, ce matur maraie cand e turata…

Ai aflat deja ca Mos Craciun nu exista. (Daca nu ai aflat pana acum, articolul iti aduce si vestea asta proasta bonus).  Acum o sa mai distrug si eu un mit : prietene, femeia ta e un Logan!  Prezinta caracteristici si probleme comune. Difera doar dotarile, configuratia si impopotonarile ulterioare. Apropos, ai vazut-o dimineata cand se trezeste, fara smac pe fata? (Nu ca tu ai arata ca vreun Fat-frumos la ora aia) Hai sa o luam pas cu pas:

IN FUNCTIE DE NUMARUL DE KILOMETRI:

  1. Ai luat-o de noua de la dealer? Chiar daca tu ai rulat primele mii de kilometri, cu certitudine vine vremea cand treaba se va strica. Si va trebui sa alegi. Bagi resurse intr-un Logan care nu mai functioneaza si o sa il carpesti la infinit sau te muti pe leasing ori o alta versiune, la noroc, noua sau rulata. Ti-o formezi tu dupa bunul plac si o inveti ce si cum trebuie, insa nu uita, sub capota zace acelasi motor comun. Are limitari si vei fi surprins ca va avea aceleasi probleme in timp ca si modelele rulate. Gelozii, posesivitate, reprosuri. Vin odata cu varsta, rodajul si cresterea pretentiilor odata ce se prinde pe ce lume e si mai iese si cu cateva prietene care o invata numai cretinarii feministe. Solutia nu e sa o tii incuiata in garaj ci sa accepti faptul ca mai devreme sau mai tarziu se nasparleste treaba. Constientizeaza ca viata nu se limiteaza la o singura masina sau femeie. Nu pentru toti . Exista si cazuri fericite pe care le salut. Sunt insa mai rare.
  2. Ai luat-o cu ceva kilometri la bord sau ceasul dat peste cap: e ok, nu-ti face griji, mai nou majoritatea vin asa. Prezinta avantajul experientei. Nu mai stai tu sa o inveti cum sa ia virajele si cum sa se muleze pe stilul tau de condus. Tapiteria nu mai e noua, totusi e intretinuta, si oricum una spalata e ca una noua. Ca orice second hand are hibe ascunse care or sa apara destul de curand dupa “achizitie”. E momentul sa evaluezi cate resurse ar consuma sa o tot peticesti sau daca e cazul sa treci la alta. Chiar daca la primele intalniri sta cumintica, pare linistita, la locul ei, fara pretentii, fara iesiri dubioase, nu-ti face iluzii: toti isi doresc sa faca o prima impresie buna. Are deja rulaj si si-a format setul de valori, asteptari, stie ce si cum vrea. Toarce ca o pisicuta la inceput si treptat or sa apara si pretentiile, conflicte, probleme, reprosuri si maraieli. Nu e cazul sa-ti faci griji.
    E normal. “Conduci” un Logan. Da, nu parea, ca avea faruri mai misto, si curul bombat si la inceput povesteati nopti intregi si nu va mai saturati sa fiti impreuna. Poti considera chestia asta ca si pe ulei. Se mai consuma, se mai uzeaza. Ajungeti sa va cunoasteti, sa va prindeti ca de fapt lucrurile nu sunt tocmai perfecte. Poti sa stai cu ea mereu in service, sa va certati si impacati. Recomandarea mea e sa treci la urmatorul model. Primii kilometri sunt mereu buni indiferent de rulajul anterior

IN FUNCTIE DE  DOTARI :

  • E inteligenta, poti despica firul in patru, pana la nivel atomic, e amuzanta : da, insa e femeie. Sufera de aceleasi probleme : gelozie, instabilitate emotionala, se irita usor si vine mereu cu pretentii
  • E frumoasa de pica : are pe ea toate optionalele posibile, cur misto, tate, ochi de caprioara. E tot Logan: o mica tirana, alintata, pretentioasa, mirolaita, imposibila, certareata, posesiva, geloasa. La inceput pare adorabila. Pana cand te saturi si iti vine sa-ti iei campii. Crapa si asta la un moment dat. Orice vopsea se matuieste. Pana acolo insa apar probleme de stabilitate tipice. Nu dispera. Era femeia visurilor tale. Treaba cu visurile e ca sunt in capul tau, si n-au treaba cu Loganul actual care are si el visurile lui si sta cu tine doar cat timp ii implinesti asteptarile.
  • Gateste, e femeie de casa, face sex ca o tigroaica : chiar daca vorbim de o moldoveanca focoasa, si asta are sub capota acelasi motor generator de probleme.

As putea aminti si alte criterii, si sa fac clasificari la infinit. Ideea e urmatoarea: orice muiere e minunata, e frumoasa, e deosebita, ca doar d-asta ai luat-o. Nu trai insa cu impresia ca va functiona vesnic. E un Logan, are probleme. Se mai strica. Il mai repari. Papa mai mult sau mai putine resurse. Pare perfect, pare super limuzina, insa in timp cand o sa ramai cu buza umflata ai sa te prinzi ca e vorba doar de Logan si o sa imi dai dreptate

Toate femeile au caracteristici comune, asteptari relativ similare, genereaza probleme si conflicte relativ similare, variatiuni pe tema data. Nu are sens sa te consumi ca Loganul tau iti face probleme. Ai Logan prietene. E cam singura marca disponibila. Indiferent de cate optionale are pe ea si cat de aranjata e, tot aia au toate sub capota. Asa ca, daca nu esti norocosul posesor al unui model nimerit intamplator bun cu care sa ramai pe viata, nu iti face sange rau. Treci la varianta urmatoare . Oricum si asta are probleme, insa mai schimbi si tu . Bafta bai nene!